Hi,
habe jetzt auf 3 Turnieren mit folgender Aufstellung gespielt:
2500 Pts - Wood Elves Army
Unit Name ## Mv WS BS St To Wo In At Ld Sv WSv Cp Dp US Cost
Spellweaver 1 5 4 4 3 3 3 5 1 9 4 2 1 350
General; Units within 12" may use General's Leadership; Magic
Level 4; +4 dice to casting and +2 to dispel pool. Has 4
spells.; Longbow; 30", St3 hit
Staff of Sorcery +1 to total roll to attempt to dispel a spell. [50]
Dispel Scroll Dispels one spell. One use only. [25]
Dispel Scroll Dispels one spell. One use only. [25]
Spellsinger 1 5 4 4 3 3 2 5 1 8 2 1 1 175
Magic Level 2; +2 dice to casting and +1 to dispel pool. Has 2
spells.; Lore of Athel Loren; Longbow; 30", St3 hit
Calaingor's Stave Bearer may cast Treesinging more than once in the same magic [25]
phase, and adds +1" to distance.
Dispel Scroll Dispels one spell. One use only. [25]
Spellsinger 1 5 4 4 3 3 2 5 1 8 2 1 1 175
Magic Level 2; +2 dice to casting and +1 to dispel pool. Has 2
spells.; Lore of Athel Loren; Longbow; 30", St3 hit
Dispel Scroll Dispels one spell. One use only. [25]
Dispel Scroll Dispels one spell. One use only. [25]
* Alter Noble 1 9 6 6 4/6 3 2 9 3/4 9 4+ 1 158
Usage Conflict; Alter; Character becomes M9, I9 and has +1A.
Character cannot be mounted or join any unit.; Great Weapon;
Strikes last in HtH unless charging; Longbow; 30", St3 hit;
Light Armour; Shield; +1Sv w/ handweapon in HtH
Hail of Doom Arrow 3D6 magical S4 arrows, roll to hit for each arrow; One use only [30]
Helm of the Hunt 6+ Armour save. +1WS & +1A on charge [20]
Dryads 9 5 4 4 4 1 6 2 8 5+ 1 108
Skirmish, Cause Fear, Forest Spirits
Dryads 8 5 4 4 4 1 6 2 8 5+ 1 96
Skirmish, Cause Fear, Forest Spirits
Dryads 8 5 4 4 4 1 6 2 8 5+ 1 96
Skirmish, Cause Fear, Forest Spirits
Dryads 8 5 4 4 4 1 6 2 8 5+ 1 96
Skirmish, Cause Fear, Forest Spirits
Dryads 8 5 4 4 4 1 6 2 8 5+ 1 96
Skirmish, Cause Fear, Forest Spirits
Treekin 3 5 4 5 5 3 3 3 8 4+ 5+ 3 195
Flammable, Scaly Skin (4+), Forest Spirits, Cause Fear
Wardancers 9 5 6 4 3 3 1 6 1/2 8 6+ 1 201
Skirmish; Immune to Psychology; Talismanic Tattoos; Wardancer
Weapons; +1 Attack. +1S on charge; Musician; +1CR if tied; +1 Ld
in rally attempts.
Bladesinger 1 5 6 4 3 3 1 6 2/3 8 6+ 1 [14]
Wardancer Weapons; +1 Attack. +1S on charge
Wardancers 8 5 6 4 3 3 1 6 1/2 8 6+ 1 183
Skirmish; Immune to Psychology; Talismanic Tattoos; Wardancer
Weapons; +1 Attack. +1S on charge; Musician; +1CR if tied; +1 Ld
in rally attempts.
Bladesinger 1 5 6 4 3 3 1 6 2/3 8 6+ 1 [14]
Wardancer Weapons; +1 Attack. +1S on charge
Treeman 1 5 5 6 6 6 2 5 8 3+ 5+ 6 285
Treesinging, Flammable, Cause Terror, Forest Spirit, Large
target, Stubborn, Strangle-root Attack
Tree-Singing Bound Spell; Power 3; Rng 18"; Target: Woods; Woods move D3+1 -
inches in direction chose by caster if no enemy inside; Stops
when contacts any enemy model or terrain feature; D6 S5 hits on
any enemy in woods otherwise.
Treeman 1 5 5 6 6 6 2 5 8 3+ 5+ 6 285
Treesinging, Flammable, Cause Terror, Forest Spirit, Large
target, Stubborn, Strangle-root Attack
Tree-Singing Bound Spell; Power 3; Rng 18"; Target: Woods; Woods move D3+1 -
inches in direction chose by caster if no enemy inside; Stops
when contacts any enemy model or terrain feature; D6 S5 hits on
any enemy in woods otherwise.
Total Army Cost: 2499
Die Armee ist sehr auf Magiedefensive ausgelegt, habe leider viel zu oft schlechte Erfahrung gemacht, aber das will ich bald auch wieder ändern.
Also die Magier sind das Problem, ich kann sie nur den Kampftänzern anschließen, wenn ich sie alleine rumstehen lasse werden sie rausgepickt. Und Kampftänzer sind mir zu teuer um sie nur rumstehen zu lassen.
Ich hab mir überlegt wie es wohl mit Bogenschützen aussehen mag.
Oder mal eine komplett andere Armee, mehr Kavalerie lastig. Mir fällt nix wirklich effektives ein, gerade auf Turnieren, steht man ganz gut mit Holzlisten. Dh letztens hab ich übelst auf den Sack bekommen, hab direkt zwei von den Top 10 vom T³ abbekommen und die haben dann auch noch krass gewürfelt, was mich in einem Spielzug 800P an Einheiten gekostet hat.