Ah, hier noch ein Link. Man muss nur suchen
Diskussions-Ecke für aktuelle Gerüchte
-
-
Bin mir nicht sicher ob es schon geposted wurde aber hier nochmal neue Gerüchte zu Astra Militarium via Faeit
via a reader that must stay anonymous on Faeit 212
Hello Natfka, I am not normally a rumour guy.However, I have today seen (and held) something I was not supposed to.
"Astra Militarium Bullgryns"Shrink wrapped box ready for sale; I don't know what that implys about
release time.Three Plastic "Bullgryns" which seem to be armoured Ogryns with large
riot style shields. Looked to be on the same bases as the Space Marine
Centurians. They are painted in a new looking blue/gray urban cammo.
They have armoured looking torsos and loin cloth type things made out
of tank tracks (!). They also seemed to have cybernetic enchancement
(ala Boneheads).Looking at the back of the box, there was a small picture indicating
they could also be built as traditional Ogryns, which retain there
T-shirts and Ripper guns look. The Orgryn on the back had a Green T
shirt.und
via Rik on 40k Radio
So some exciting news. A listener of ours was at a GW store today that mistakenly received a shipment of some unreleased items. It was the plastic Ogryn kit. The rename is confirmed as they were called Militarum Auxillia. Boom! Nailed it.
-RikScheint dann wohl ziemlich sicher zu sein dass neue Ogryns kommen, obwohl man bei Faeit ja immer skeptisch sein sollte.
-
So jetzt kopiere ich auch mal Gerüchte von Gerüchten hier rein
ZitatWe have some solid rumors that are said to be directly from the Dwarf
Armybook that is due to be released on the 15th of this month. Included
are Dwarven Army rules, Warriors, Hammerers, the Gyrobomber and more,
including a new rare unit........As always these are rumors, so always take with a grain of salt, although I would put these are very reliable.
via a Must Remain Anonymous Source on Faeit 212 ****
Dwarven Rules:
Ancestral Grudge - hatred Skaven/Greenskins; everyone else has a chart.
Dwarf Made - Re rolls
Resolute - +1 Strength on the charge
Relentless - no leadership for marching close to an enemy
Shieldwall - +1 parry when charged
Warriors: Stayed the same but with the new rules above.
Thunders/Quarrlers: +1 point, with new rules above and heavy armor
Longbeards: new rules above + old longbeard rules, +1 point, no longer 1 unit for every unit of warriors.
Hammers: don't remember points but looked the same; if general is present in unit, any, ANY model can accept a challenge.
Iron Breakers: pretty much the same, +1 parry bonus always!, stacks with Shieldwall rule, so 4+ ward save if charged!
Gyrobomber thing: in movement phase can drop bombs (place large blast,
scatter, if it still hits a unit it passed over then resolve wounds,
scatter from the center hole again with a small blast as bomb bounces).
In the shooting phase it can shoot its cannon.New Unit (Rare): Good stat line, Irondrakes (I think that was the name),
handheld flame cannon (str5, 18", armor piercing, dwarf made, flaming
attacks, ), they also have armor gromil-proven armor (I think) that
gives 4+/6+ward/2+ward vs. flaming attacks.Added characters: (2) seen in white dwarf weekly, Ungrim Slayer-King,
Joseph Bugman, High King Thorgrim, don't remember if Thorek is in there.So a bit of an update. These are torn from the pages of the book that is
due February 15th. I cannot post the images to keep my source safe,
Natfka safe, etc.No plastic slayers. This doesn't mean they aren't coming (because we
don't have finecast versions and still metal) in plastic; just means
that at the time of the books production they were not ready or painted.
We have seen this before.Quelle: http://natfka.blogspot.de/2014/02/dw...-rare.html?m=1
-
Auf der GW Seite ist wieder einiges an neuen Zwergen
-
Der Gryptokopter ist SUPER
-
Ich weiß nicht ob's hier rein passt, aber wenn die IA in Astra Militarum oder sowas umbenannt wird, dann kotze ich. Die Spacies heißen doch auch nicht Adeptus Astartes!
-
Ich finde Astra Militaris jetzt nicht schlecht.
-
Ich weiß nicht ob's hier rein passt, aber wenn die IA in Astra Militarum oder sowas umbenannt wird, dann kotze ich. Die Spacies heißen doch auch nicht Adeptus Astartes!
Doch, heissen sie. Der Begriff Space Marines exisitiert innerhalb des 40k universums nicht mal. Auch der name Imperial guard exisitiert so nicht. Es ist die übersetzung eines eigennames aus einer sprache die sich als pseudolatein bezeichnen lassen könnte. Niemand bei 40k spricht englisch. Space Marine ist also eine übersetzung von slang.
Ich denke ein beweggrund könnte sein, dass sich imperial guard nicht/schlecht unter copyright setzen lässt.
-
So ein paar neue Bilder der eher verschwommenen Art und Regeln zu der neuen Zwergeneinehit.
-
Die sehen ja aus wie kleine Space Marines mit Bärten
-
Ist das wirklich eren Ernst??? Also unnachgiebige Eisenbrecher mit MW 10 (!!!) und krassen Schusswaffen (die wohlgemerkt bewegen und schießen können) und das zu dem günstigen Preis???
Geile Modelle (kann mir jetzt auf Basis derer die Eisenbrecher vorstellen, auch wenn ich mir eher gewünscht hätte, dass die entweder noch mehr dicke Rüstung tragen, oder halt die Hammerträger weniger... Aber schöne Modelle sind es auf jeden Fall, befürchte allerdings dass die bei 45€ liegen werden, wie man GW kennt... -
Wo siehst du denn da unnachgiebig? Oo
Der eintrag sagt auch dass zwerge keine magischen gegenstände kriegen dürfen, zumindest die einheiten nicht.
-
Der eintrag sagt auch dass zwerge keine magischen gegenstände kriegen dürfen, zumindest die einheiten nicht.
Ist eine Runenstandarte kein magischer Gegenstand? -
-
Aber wird unnachgiebig nicht im englischen bei warhammer mit stubborn übersetzt?.Relentless wirde eine neue Regel sein, also unaufhaltsam, wie auch resolute. Das könnten die oben angesprochenen neuen Regeln sein.
-
Stimmt, relentless kann zwar sinngemäß auch genau unnachgiebig bedeuten, aer im Englishcne ist unnachgiebig regeltechnisch stubborn...
Na gut, dann sind sie immer noch krass... -
ist relentless nicht die regel, dass sie auch ohne mw-test marschieren dürfen, auch wenn sich ein gegner in der nähe befindet?!
-
Hat irgendjedmand hier geschrieben. Ich hab aber kein aktuelles englisches Armeebuch und kann deswegen auch net sagen ob diese Regl im Moment schon relentless heist oder irgendwie anders.
-
Auf Seite 27 im neuen White Dwarf sind oben auf einem Bild im Hintergrund ein paar Zwerge mit einer ziemlich großen Kanone in der Hand zu sehen, sind das die gerüchteweise angedeuteten Flammenwerfer?
-
keine Flamenwerfer. Das sind wohl die neuen Irondrakes, die wohl mit "Raketen" bewaffnet sind?