Der hate nur einen kurzzeitigen Wachstumsschub um den verloren gegangenen Speer zu kompensieren
In der ersten Edi war er meines Wissen auch nicht größer siehe hier http://wh40k.lexicanum.de/wiki/Avatar#.UBUVmaPJbWx
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Neues Benutzerkonto erstellenDer hate nur einen kurzzeitigen Wachstumsschub um den verloren gegangenen Speer zu kompensieren
In der ersten Edi war er meines Wissen auch nicht größer siehe hier http://wh40k.lexicanum.de/wiki/Avatar#.UBUVmaPJbWx
Gibt neue infos auf BolS bezüglich des aussehens des neuen Avatar und Spirit Warriors.
Still no talk at all regarding schedule or rules. This is a detailed
description of the contents of the Eldar boxes which were sighted.
Some teasers to get you started:
ZitatAlles anzeigen
The Avatar of the Young King
Completely new design, much smaller, only as large as a wraithguard, set
of aspect armour where every piece is spread out and connected by a
body of magma, looks like an fire/earth elemental clad in a suit of
armour, dire avenger helm with fire from the eyes and half burnt helm
crest, floats and torso pose looks like vader during his Noooo scream,
hands are armored, blood is dripping from the left, the right is molten
and transformed into a blade.
Eldar Spirit Warrior
wraithlord-war walker mix, trygon base, running bird legs with hooves,
huge scaled torso, a dozen poles extend from the back (like wraithlord
but three times as much), left forearm replaced with massive lance,
right hand holds extra handle on lance shaft or a three pronged swastika
blade. Lower back, left shoulder and part of the left arm are concealed
by an impressive cloak, head is surrounded by scaled armour plating,
large gem at the front, doesn’t bend upward towards the end but
downward, whole model leans forward, chest can be opened, female pilot
inside.
Sowie Beschreibungen der "vielleicht" erhältlichen Boxen
http://www.3plusplus.net/2012/…edition-eldar-rumors.html
Gruß Dagorin
Seltsam seltsam,
dafür das sie erst nächstes Jahr erscheinen sollen, erscheint es mir zwar sehr früh für solche News aber wer weiss wie
wandelbar GW´s release Liste ist (böser Tzeentch ab in die Ecke ;)).
Wurde heute auf BolS gepostet und da ich gerne Gerüchte streue, hier fangt...
ZitatAlles anzeigen
plastic Warpspiders/Everguard
plastic Skycharriots/Shining Spears
plastic Phantomwaechter - these might be the shadow spectres?
plastic Jetbikes
plastic Wraithguard/Cataphracts
plastic flyer combi-kit - The flyer is pretty large and has a crossbow
shape, two canopies, one fin. The main variant on the cover has some
lances and a large dorsal distort cannon. The other variant has extra
downward/sideway thrusters, but I don’t remember if it has a different
weapon loadout.
plastic phoenix lord niadhau - For Shining Spears, appears to be on a Vyper jetbike.
plastic webway gate
resin box Avatar
resin Black Warden - The Black Warden looks like an female Autarch. She
has a shurikencatapult and a feathered guardian helm with an eye on it.
resin Dire Avenger Xentarch - Appears to be a new English name for Exarch?
resin Howling Banshee Xentarch
resin Fire Dragon Xentarch
resin Striking Scorpion Xentarch
resin box Dragon Riders
resin box Eldritch Raiders - They look like guardians but have no helms
and wear scarfs around the lower head and swashbuckle belts. They are
very individually equipped, have all sorts blades, pistols and/or
rifles. (potentially Storm Guardians?)
resin box Halcones Cazadores
resin Warlock
http://www.belloflostsouls.net…eldar-boxes-reported.html
Vielleicht wird es ja doch noch was dieses Jahr, würde mich zumindest für alle Eldar Spieler freuen.
MfG Dagorin
Erkläre mir bitte mal was an Erzfeind böse sein soll -.- 1er zu wiederholen ist ja schön und gut aber bei den, bei dir aufgeführten, Prätorianern mit ihrer 1 Attacke im Profil ist das ja mal der Oberhammer
Und nur weil ich dich nicht Treffe/Verwunde heißt das noch lange nicht das ich nur 1er gewürfelt habe. Bei 5 Präts (die es wie durch ein Wunder unbeschadet in den Nahkampf schaffen) sind es grade mal 1,6schlagmichtot 1er
IMBA
Das mit dem Sniper kann ich auch nicht nachvollziehen, Klar sind Schnellfeuerwaffen besser geworden (denke mal darauf beziehst du dich) aber da man jetzt Verwundungen zuteilen darf, knallen sie ja
eventuell die schweren Waffen/E-Fäuste aus den Trupps (immer diese Marines :P). Grade bei den Eliminatoren ist das Böse (2+ verwunden)
Fahrzeuge gebe ich dir recht sind einfach nur noch schlecht ("Vermutung" noch nicht gespielt nach der 6ten) zumindest gegen Necrons, allerdings ist ein Rhino für 35P einfach nur geschenkt.
Termis ist so ne Sache, Hammer und Schild 50/50, Faust und SBolter denke ich haste recht, E-Klauen = Necrons futsch. Das ist eher so ne Ini Angelegenheit.
Finde es allerdings auch lustig das sich grad Marine Spieler auf einmal überall aufregen. Die Armen
Sry wegen Offtopic aber die Versuchung war zu groß
Zitatgestern meinte einer in einem anderen Forum das die Überflugattacke im neuen Necron PDF Codex komplett rausgestrichen wurde
Da das Teil nun als Streitwagen eingestuft wird, steht das mit der Überflugattacke halt im Grundregelbuch und nicht mehr im Codex. Das mit dem Nahkampf ist so ne Sache bin mir
immer noch nicht sicher ober der Lord wenn er jemanden zum Zweikampf herausfordert dann "mit dem Gleiter" da drin ist und dieser nicht mehr attakiert werden kann. Andernfalls
braucht der Gegner immer noch min S5 und der Lord kann wenn er nicht absolut Scheiße würfelt E-Fäuste mit den gezielten Schlägen aus der Einheit hauen.
ZitatUnd wie spielst du mit Infanterie gegen Destructoren-Spam ? DS3 macht dir die Dosen schneller weg als du die hinstellen kannst.
Immer solche Fragen
Das schlimme ist das die Antwort jeder kennt aber irgendwie nicht warhaben will
Du bekommst als Dose ein Modell das dich 40Punkte kostet und ein absoluter Witz gegenüber allem ist, was man sonst für diese Punkte bei anderen
Armeen bekommt.
Bei Necrons wären das zB. die Leibgarde oder Prätorianer.
Der 2er Rüssi ist besser geworden und kann Armeeweit nur von Dosen genutzt werden (denke mal ich irre mich nicht ).
Termis wurden eh schon (in flufftechnischen Sinne) viel zu oft genutzt und sind nun noch besser.
Ja Necrons haben Nahkampfwaffen mit DS2 (GW sei dank) aber trotz allem fast nur nen 3er rüssi und Armeeweit Ini 2 (C´Tan ausgenommen).
Soviel Schusswaffen mit DS2 sind bei Necs auch nicht verfügbar also sollten sie auch ankommen.
Des weiteren ist ein 5er Deckungswurf fast überall zu bekommen, wenn du also im freien Feld auf Necs zurennst dann bist du selber schuld.
Es ist soweit, der Inhalt ist nun (genau) bekannt. Sind zwar leider wie zu erwarten wieder Dosen aber immerhin auch Kultisten.
Auf der Forums Seite kann man Bilder aus dem chinesischen White Dwarf mit den Stats sehen.
Infos von BoLS http://www.lounge.belloflostsouls.net/showthread.php?t=22855
Dark Angels
Captain Balthasar(In Power Armor, not in Terminator Armour)
Librarian (In Power Armor)
Deathwing Squad (5 strong, with Storm Bolters, no Stormshields)
Tactical Sqaud (10 strong, with 1 Plasma Cannon and 1 Plasma Gun)
Ravenwing Squad (3 Bikes)
Equipment
captain with power sword, combi-plasma, iron halo.
librarian with bolt pistol and force sword
combat squad sarge with plasma pistol and chainsword, 2 plasma gun, 7 bolter
death wing sarge with power sword and storm bolter, 1 assult cannon and 1 chain fist,others 3 power fist
raven wing sarge with chain sword, one bike with plasma, one with pisotl, all twin link bolter
they all have frag and krak grenades
Chaos
Lord (In Power Armor)
Chaos Dreadnought (With Twin Linked Melta and DCCW)
Chosen (6 strong, with Power Maul, Power Fist and Lightning Claw)
Cultists (20 strong, half with close combat weapon and pistol, the other half with assault rifle)
Equipment
Lord with power sword and plasma pistol
dreadnought ( the name in Chinese is something like hell beast, but I
assume it's dread from rumors)
with multi-melta and power fist(
dreadnought fist?)
chosen champion with power maul , 1 lightning claw, 1 power fist, 1 power axe, 2 close combat weapon
cultist leader with 2 ccw, 1 flamer, 8 with ccw and auto pistol
cultist 2 leader with shotgun and ccw, 1 heavy stubber, 8 autogun
Da man nur noch Schnellschüsse hat wenn man sich bewegt hat (zumindest mit einer der Phalanxen), sind eure Rechnungen eher so lala -.-´
Die 5/10 Schuss einer Phalanx sind auch nicht so dolle da man ja erst mal was in der Flanke haben muss. Dazu muss man meistens recht nah ran und im Nahkampf ist ne Geisterbarke auch gleich Matsch.
Lieber hinter einem Kriegertrupp hergurken da sie so immerhin auf 24" noch normal Feuern können und einen Trupp Kryptomaneten der Zerstörung (oder andere) ins Fahrzeug um mit ihnen auf Fahrzeuge zu ballern.
Barke bastelt halt neue Necrons wenns klappt.
Fahrezeuge (Flieger ausgenommen) sind imo um einiges schlechter geworden als in der letzten Edi. Denke es wird wieder ein sehr Infanterie lastiges Game werden.
Gerade durch die Regeln, Aussteigen nur wenn das Fahrzeug max 6" gefahren ist und nicht mehr angreifen nach dem Aussteigen selbst wenn sich das Teil nicht mal bewegt hat ist ziemlich übel.
Trotz allem sind die neuen Regln meiner Meinung nach um längen besser als die alten Freu mich schon auf das erste Game mit ihnen.
Mag sein, vielleicht auch nicht, sind für mich solange Gerüchte bis ich das Buch in den Händen halte und ein Verschreiber wie skyhammer oder fire ist im 40k Universum wirklich keine Kunst, hammer und sky kommen nicht nur einmal vor
Soll es sein wie es ist Gerüchte halt
Der Kerl hat einen 2ten Thread aufgemacht hier die ersten Posts von ihm
MORALE CHECKS: same as 5th edition, forced at
25% shooting casualty's or by losing combat. also when losing combat you
get a -1 modifier to your leader ship by however many wounds you lost
by.
YOU MAY REGROUP IF 25% OF THE UNIT OR MORE IS STILL ALIVE
TERRAIN:
lots here, first.
BUILDING DAMAGE TABLE (D6 EFFECT)
1 - building breached it suffers -1 to armour on all facings.
2 - tremor - the building shudders making units inside only able to
sanp fire for the following turn, additionally if they try to disembark
from the building they may only disembark 3 inches rather then the
normal 6.
3- partial collapse - the unit suffers d6 s6 ap- hits with no cover saves allowed.
4- structural collapse - same effect as above except 2d6 hits instead of just 1d6
5- catastrophice breach - reduce the building armour value by d3 on all sides
6 - the unit takes 4d6 s6 ap- hits, has to make an emergency disembark,
if the unit cannot disembark it is destroyed. the building is classed as
a ruin.
7- the building is utterly destroyed, the unit inside suffer 4d6 s6 hits
with no ap, they then must emergency disembark as above, if they cant
they die ect. and the building is treated as impassable terrain for the
rest of the game, also any unit within d6 suffers s4 ap- hits, the
amount of hits is how many models are in the unit that is hit 'OUCH'
BATTLEFIELD DEBRIE
amunition dumps - any unit withing 2 inches is allowed to reroll failed to hit rolls with shooting.
barricades and walls - 4+ cover save if they are behind it.
comms relay - any player with an unengaded model within 2 inches of a
comms relay can reroll reserve rolls, it also offers a 5+ cover save if
your behind it
defence lines- any unit that goes to ground behind defence lines gains +2 to cover instead of the usual +1
there is another 10+ to many to list.
FORTIFICATIONS YOU MAY PURCHASE AS PART OF YOUR FOC
skyshield landing pad - 75 points
eagies defence lines - 50 points + weapons
imperial bastion - 75 points + weapons
fortress of redemption - 220 points + weapons
THAT IS IT, sorry xenos players. though you could make your own buildings and just use the above fortifications rules.
PSYCHIC POWERS
3 types, blessings, malediction, and conjuration.
lots here will come back to it once iv read through it
FLYERS
zooming, must move 18'' - 36'', if it moves under 18 it is counted as
destroyed, any units shooting at a zooming flyer have to resolve there
to hit rolls as snap shots. flyers cannot be tank shocked OR tank shock
themselves. you have to be zooming with a flier to gain the 'jink'
special rules (5+ cover save)
ZOOMING FLYERS CANNOT BE ASSAULTED op much
flyers may only shoot 2 missiles per turn, looking at you storm ravens
flyers MUST begin the game in reserve
JUMP PACKS AND JET PACKS
both count your models as having the bulky special rule.
jet packs move 2d6 in the assault phase instead of assaulting (if you wish)
jetpacks count as relentless
SPECIAL RULES
acute senses - reroll outflank rolls
and they shall know no fear - as 5th edition for marines
armourbane - 2d6 armour pen in close combat against vehicles
blind - any unit hit buy a model or unit with this special rule must
take an initiative test. if it fails they are reduced to ws and bs 1
till there next turn.
eternal warrior - same as 5th
daemon - gains the fear rule and has a 5+ invuln
fear - if in base contact with a unit or model with fear you must take a
morale check, if failed reduces the opponents weaponskill to 1 for the
rest of the tunr
fearess - as it is in 5th
feel no pain - +5
fleet - reroll run and charge move distnaces
fleshbane - always wounds on 2+ in CC
crusader- adds d3 to sweaping andvance move and rolls an extra diece for running allowing you to choose the highest result
furious charge - recieves +1 attack when charging into close combat, if disorderly charged you gain no benefit
gets hot - same as 5th
hammer of wrath - when the model charges into base contact, it gains one attack at initiative 10 (strength is unmodified)
jink - if a model moves flat out or turbo boosts it gains a 4+ cover save till the end of your opponents turn
monster hunter - rerolls all failed to wound and hit rolls against monstrous creatures
it will not die - roll a d6 on a 5+ the model ragains one wound (rolled for at the end of your turn)
POISONED - SAME AS 5TH
rage - +2 attacks for charging
shred - rerolls cc to wound in combat
shrouded - + 2 to cover save
skilled rider - +1 to jink save
relentless - same as 5th
night vision - ignore the effects of nightfighting
night fighting - same as 5th
smash - reroll armour pen rolls, half attacks, gains double strength, ap 2
slow and purposeful - same as 5th
skyfire - shoots at nomral bs when targeting, flyers, skimmers, and flyig monstrous creatures.
splitfire - leadership test, if passed, one model may shoot at a different target to the rest of the unit
NIGHT FIGHTING
while night fighting rules are in effect, the distance to your target
becomes very important - the darkness makes it very difficult to aquire
distant targets. the shooting unit cannot pick a target 36''+ away.
units between 24 and 36'' are counted as having shrouding special rule,
units between 12-24 away are instead treated as having the stealth USR,
units less then 12'' away can be shot at nomrally. for the purposes of
scattering blast markers, a unit over 36'' away can still be hit if it
scatters from the targetted unit onto them.
VEHICLES AND ASSAULT
if a vehicle loses the combat nothing happens, no sweeping advances, pile ins and no consolidation moves are performed.
PSYCHICH POWERS(just found them)
TELEKENESIS
crush - Range 18, s 2d6, ap d6. also, if you roll 11 or 12 for your
strnght roll, the model hit is auto wounded and if a vehicle is hit it
is auto penetrated
shockwave - range 12, s3, ap -, assault d6 with pinning
gate of infinty - same as codex space marines, except if the librarian does it on his own there is no risk of a model dying.
objuration mechanicum - a unit within 24'' must reroll to hit and wound
rolls of a 6, in addition if it is a vehicle or vehicle squadron it
takes a strnght one haywire hit on each vehicle.
vortex of doom - same as codex space marines
TELEPATHY
dominate - each time the targetted unit (24'' inch range) attempts to
move, shooot or assault, it must take a leadership test, if the test is
faile dthe unit does nothing for that phase.
mental fortitude - a unit falling back within 24'' immidiately regroups
and gains the fearless special rule for aslong as this power lasts.
invisibilty - grants a freindly unit with stealth and shrouded special
rules, enemy models in CC hit at WS 1, also models assaulted by an
invisible unit gain no benefit from counter attack.
hallucination - target an enemy unit within 24''. roll d6
1-2 target unit is auto pinned, unless it would normally pass its morale checks.
3-4 the unit cannot, shoot, run, or declare blows in CC or assault while the power is in effect
5-6 every unit in the unit immidiately inflicts a single wound ona
freindly model from the same unit, using all weapons and strength at
there disposal.
puppet master - lets you take over a unit within 24'' and shoot with it for one turn (cannot target your own unit)
terrify - target recieves no benefit from the fearless special rule and treat all enemies as having the fear special rule.
SNAP FIRE AND TEMPLATES/BLASTS
you cannot fire them as nsap fire if the weapon shot is a template or blast
MISSILE LAUNCHER
sorry mate, dont see anything for a third type of shot
FURIOUS CHARGE
thank you, just double checked, it is + 1 Strenght, my sincerest apologies with this one, my mistake.
POWER WEAPONS
If a power weapon just says power weapon and has no addtional rules, use the following:
maces, and blunt weapons count as power maul
spears, lances count as power lance
swords count as power swords
axes and halberds count as power axes
power sword - S user, ap 3, melee
power axe - S+1, AP 2 melee, unwieldly
power lance - S+1/user AP3/4, melee
power maul - S+2, AP4, melee
power lance has 2 profiles, first being on the charge second being i normal combat.
Antworten eines Besitzers des Regelbuches.
FORCE WEAPONS?
force weapons are as follows
grey knights force weapons are AP3 like power weapons
force staff - 2+ strength AP4
force axe - 1+ strenght, AP1, INITATIVE 1.
force sword - ap 3 normal initative.
grey knight and units or models with special force weapons do NOT follow this chart and use there codex versions.
to show what a force weapon type your using, you just look at the model
and whatever it is modelled with is what you get, no points
differential.
STORMRAVEN AND OTHER FLYERS
flyers eg stormraven/talon, ork bomber, valkyrie, all those flyer based units will now be classed as flyers
flyers have 2 hull points
they always have a 5+ cover save and MUST move a minimum of 18 inches
per turn. they have a rule that allows them to move 18 and shoot up to 4
weapons per turn. the can also move 24'' which counts as cruising
speed.
if they move under 18 inches in a turn they count as wrecked
any unit shooting at flyer require 6's to hit unless you have the
skyhammer rule which allows you to hit them with your normal ballistic
skill.
NO the stormraven has not been added to vanilla marines
ASSAULT AFTER DEEPSTRIKING?
No you may not
MONSTROUS CREATURES
no more 2d6 armour pen
can do a fly over attack same as a necron lord in catacomb comand barge.
may halve there attacks to double there strength in the assault phase
can stomp to hit everyone around them
if they have wings, can fly in movement phase and do a sort of super stomp
Das waren die Sachen die ich bis jetzt im Thread gefunden habe. Sehr informativ und das wird sicher wahr sein.
Link zum Threat http://www.lounge.belloflostso…thread.php?t=22683&page=3
Habs nur bis auf Seite 14 geschafft. Also es könnten noch mehr Antworten auf Fragen drin stehen.
Grüße Dagorin
Sind Oval vorgestern ein Paar Sicheln ausgepackt
Zu Shurions Regelauflistung wäre noch zu erwähnen das auf Warseer erwähnt wurde das Fnp zwar auf 5+ angehoben wurde anscheinend nun aber
nur noch durch doppelte Stärke negiert werden kann. Sprich E-Waffen jucken nicht mehr.
Schnellfeuerwaffen sollen angeblich nicht mehr auf 12" geeicht sein sondern die Reichweite halbieren. Sprich Feuerkrieger 1Schuss auf 30" 2 auf 15".
Wurde in dem 150 Seiten threat erwähnt, allerdings keine gewähr hierzu
Was mich ja am meisten Interessiert ist ob man nun wieder angreifen darf wenn man aus Fahrzeugen aussteigt oder sogar nach dem Schocken?
Hmm freu ich mich auf den kommenden Samstag
http://www.zeit.de/serie/stimmts/seite-2
Ist eine sehr interessante Serie. Würde ich jedem empfehlen durchzulesen.
In einem der Themen behandeln sie Mitleid unter Tieren http://www.zeit.de/2011/51/Stimmts-Tiere-Mitleid
Grüße Dagorin
Habe ich im Grunde auch nichts dagegen aber das Marines anscheinend zugriff auf ziemlich viel haben und zB Eldar nur 2 "Lehren" hat ist mal wieder typisch GW.
Des weiteren sollten sie es nicht übertreiben, da es immerhin einge Völker gibt die sich nicht wirklich gegen diese Dinge wehren können.
Ich glaub da ist eben ein Tau an meinem Fenster vorbei gerannt "hinterherschau"
Copy Paste ist hier wirklich furchtbar warum er den Text in der Breite kürzt kA hier nochmal das wichtigste
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Grüße
Eben gesehn das die Liste schon im 6 Edi threat steht deshalb sry für den "Doppelpost"
Eben gesehen und gleich kopiert
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Thieving Grots 6 Fig Clampack July 14-Jul-12 21-Jul-12 - $19.75 $23.75
Ork Big Gun (Lobba) 3 Fig Clampack July 14-Jul-12 21-Jul-12 - $29.75 $35.75
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Arco-flagellants 3 Fig Clampack
Vindicare Assassin with Exitus Pistol
Callidus Assassin 1
Eversor Assassin with Executioner Pistol
Death Cult Assassins
Jokaero Weaponsmith
Crusaders 2 Fig Clampack
Grey Knights Brother Captain 1 Fig Clampack
Inquisitor with Inferno Pistol & Power Sword
Inquisitor with Power Sword and Bolt Pistol
Grey Knight with Psycannon
Grey Knight Brotherhood Champion
Dark Eldar Razorwing Flock
Dark Eldar Prisoners
Dark Eldar Beastmaster
Dark Eldar Clawed Fiend
Drazhar 1 Fig Clampack
Dark Eldar Khymerae
Interessant das die letzten Necron Modelle nachgelegt werden, häte ich persönlich nicht gedacht.
Grüße Dagorin
Eben auf Warseer gesehen.
Soll angeblich im Frühling 2013 erscheinen.
Ork buggy/half track Dakka/skorcha/rokket plastic (1x box) priced like Necron spyders
Deffcopters all options plastic (1x box) priced like Necron spyders
Meganobs all options plastic (5x box) priced like terminators
Flashgits upgrade finecast (3x clamshell) priced like boneswords
Cybork upgrade finecast (3x clamshell) priced like boneswords
Das würde allerdings dem Gerücht das es keine Wellen mehr geben soll wiedersprechen, naja die Zeit wird es zeigen
Grüße Dagorin
Da dies ja ein Gerüchteforum ist schmeisse ich eben mal in den Raum was bezüglich der 6ten Edi auf BolS vor kurzem gepostet wurde.
Finde diese Idee nicht schlecht und deswegen erwähnenswert, es ist allerdings ein GERÜCHT also nicht in Panik geraten etc pp
Nahkampfwaffen sollen einen DS bekommen. Aufgeführt waren in dem Threat nur drei Stück.
Kettenfaust DS 1
E-Faust DS 2
E-Waffen DS 3
Dies würde zwar "wieder einmal" Termis besser machen erklärt aber zumindest mal die imo ziemlich bescheuerten bcm combos im Necron
Codex die alle keinen Rettungswurf haben aber offensichtlich für den Nahkampf ausgelegt sind.
Des weiteren wäre es ein kleiner Nerf der GK Termis da der Großteil mit E-Waffen rumeiert und zB Monströse Kreaturen für sie (zwar nur ein wenig aber immerhin )mit 2er Rüssi schwerer zu Verwunden wären.
Da ich meinen Necron Codex eben nicht zur Hand habe, aber in dem Threat gelesen hab das im Nec Dex anscheinend bei den Kriegssensen nicht dabei steht das sie E-Waffen sind sondern nur gesagt wird das sie
Rüstugen ignorieren oder man keinen gegen sie hat, wäre das im vergleich zu anderen Völkern ein + und entschädigt sogar ein wenig den Wegfall des Rettungswurf ignorieren aus dem letzten Dex.
Hoffnung hab ich diesbezüglich auch das wenn diese Regel wirklich so kommt das Sturmschild wieder genervt wird.
Wie gesagt nur ein Gerücht das imo dem Spiel nicht Schaden würde
Grüße Dagorin
Es stehen einige interessante Sachen auf Warseer
KA wieviel man davon halten soll aber ich denke mal es ist echt
Von einer Spieleseite auf Facebook veröffentlicht.
June Releases -
49-15 Necron Night Scythe/Doom Scythe
50-21 Ork Bommer
48-36 Space Marine Stormtalon Gunship
89-12 Goblin Shaman
89-13 Savage Orc Big Boss
June 12th Release
Kits $ are
$45.50 Necron
$45.50 Ork Bom
$45.50 SM Stormtalon
$9.90 GS
$14.00 SOBB
Andere Händlerseite hat schon 2 im Sortiment xD
http://www.totalwargamer.co.uk/ork-blizta-bommer.html
http://www.totalwargamer.co.uk…e-stormtalon-gunship.html
Naja nachdem das STK für Zeppeline verloren gegangen ist hat man sich halt doch zu Fliegern herabgelassen -.-´
Mal ehrlich Junge wo sollten sie den sonst hin?
Vielleicht werden die Regeln ja so wie die bei Forgeworld (wobei ich das Bezweifel). Die waren soweit ich mich entsinnen kann
ungefähr so wie ei den FKR.
Flieger kommt irgendwo aufs Spielfeld rein, Gegner darf drauf schießen, Flieger fliegt in Gerader Linie (so wie er halt ausgerichtet ist) und Ballert
dabei wild um sich. Der Gegner bekommt -12" auf alle Waffen (sollte darstellen das der Vogel so hoch fliegt).
Ist allerdings schon ewig her das ich mal danach gespielt habe also keine Gewähr auf den Käs den ich erzähle
Wurde glaube ich auch nur auf die 6 getroffen...
Tippe selber ja auf neue Regeln bei denen er auf dem Feld bleibt und man eventuell einen besseren Rettungswurf bekommt um die Geschwindigkeit darzustellen,
oder das er schwerer zu treffen ist (-auf Bf ).
Naja die zwei Monate wird ja wohl jeder von uns überleben um es herauszufinden.