Beiträge von Dagorin

    Gibt neue infos auf BolS bezüglich des aussehens des neuen Avatar und Spirit Warriors.


    Still no talk at all regarding schedule or rules. This is a detailed
    description of the contents of the Eldar boxes which were sighted.




    Some teasers to get you started:


    Sowie Beschreibungen der "vielleicht" erhältlichen Boxen
    http://www.3plusplus.net/2012/…edition-eldar-rumors.html



    Gruß Dagorin

    Seltsam seltsam,
    dafür das sie erst nächstes Jahr erscheinen sollen, erscheint es mir zwar sehr früh für solche News aber wer weiss wie
    wandelbar GW´s release Liste ist (böser Tzeentch ab in die Ecke ;)).
    Wurde heute auf BolS gepostet und da ich gerne Gerüchte streue, hier fangt...


    http://www.belloflostsouls.net…eldar-boxes-reported.html


    Vielleicht wird es ja doch noch was dieses Jahr, würde mich zumindest für alle Eldar Spieler freuen.



    MfG Dagorin

    Erkläre mir bitte mal was an Erzfeind böse sein soll -.- 1er zu wiederholen ist ja schön und gut aber bei den, bei dir aufgeführten, Prätorianern mit ihrer 1 Attacke im Profil ist das ja mal der Oberhammer :arghs:
    Und nur weil ich dich nicht Treffe/Verwunde heißt das noch lange nicht das ich nur 1er gewürfelt habe. Bei 5 Präts (die es wie durch ein Wunder unbeschadet in den Nahkampf schaffen) sind es grade mal 1,6schlagmichtot 1er
    IMBA :mauer:


    Das mit dem Sniper kann ich auch nicht nachvollziehen, Klar sind Schnellfeuerwaffen besser geworden (denke mal darauf beziehst du dich) aber da man jetzt Verwundungen zuteilen darf, knallen sie ja
    eventuell die schweren Waffen/E-Fäuste aus den Trupps (immer diese Marines :P). Grade bei den Eliminatoren ist das Böse ^^ (2+ verwunden)


    Fahrzeuge gebe ich dir recht sind einfach nur noch schlecht ("Vermutung" noch nicht gespielt nach der 6ten) zumindest gegen Necrons, allerdings ist ein Rhino für 35P einfach nur geschenkt.
    Termis ist so ne Sache, Hammer und Schild 50/50, Faust und SBolter denke ich haste recht, E-Klauen = Necrons futsch. Das ist eher so ne Ini Angelegenheit.


    Finde es allerdings auch lustig das sich grad Marine Spieler auf einmal überall aufregen. Die Armen :P


    Sry wegen Offtopic aber die Versuchung war zu groß :rolleyes:

    Zitat

    gestern meinte einer in einem anderen Forum das die Überflugattacke im neuen Necron PDF Codex komplett rausgestrichen wurde

    Da das Teil nun als Streitwagen eingestuft wird, steht das mit der Überflugattacke halt im Grundregelbuch und nicht mehr im Codex. Das mit dem Nahkampf ist so ne Sache bin mir
    immer noch nicht sicher ober der Lord wenn er jemanden zum Zweikampf herausfordert dann "mit dem Gleiter" da drin ist und dieser nicht mehr attakiert werden kann. Andernfalls
    braucht der Gegner immer noch min S5 und der Lord kann wenn er nicht absolut Scheiße würfelt E-Fäuste mit den gezielten Schlägen aus der Einheit hauen.

    Zitat

    Und wie spielst du mit Infanterie gegen Destructoren-Spam ? DS3 macht dir die Dosen schneller weg als du die hinstellen kannst.


    Immer solche Fragen ^^
    Das schlimme ist das die Antwort jeder kennt aber irgendwie nicht warhaben will ?(
    Du bekommst als Dose ein Modell das dich 40Punkte kostet und ein absoluter Witz gegenüber allem ist, was man sonst für diese Punkte bei anderen
    Armeen bekommt.
    Bei Necrons wären das zB. die Leibgarde oder Prätorianer.
    Der 2er Rüssi ist besser geworden und kann Armeeweit nur von Dosen genutzt werden (denke mal ich irre mich nicht :rolleyes: ).
    Termis wurden eh schon (in flufftechnischen Sinne) viel zu oft genutzt und sind nun noch besser.
    Ja Necrons haben Nahkampfwaffen mit DS2 (GW sei dank) aber trotz allem fast nur nen 3er rüssi und Armeeweit Ini 2 (C´Tan ausgenommen).
    Soviel Schusswaffen mit DS2 sind bei Necs auch nicht verfügbar also sollten sie auch ankommen.
    Des weiteren ist ein 5er Deckungswurf fast überall zu bekommen, wenn du also im freien Feld auf Necs zurennst dann bist du selber schuld.

    Es ist soweit, der Inhalt ist nun (genau) bekannt. Sind zwar leider wie zu erwarten wieder Dosen aber immerhin auch Kultisten.


    Auf der Forums Seite kann man Bilder aus dem chinesischen White Dwarf mit den Stats sehen.


    Infos von BoLS http://www.lounge.belloflostsouls.net/showthread.php?t=22855



    Dark Angels



    Captain Balthasar(In Power Armor, not in Terminator Armour)



    Librarian (In Power Armor)



    Deathwing Squad (5 strong, with Storm Bolters, no Stormshields)



    Tactical Sqaud (10 strong, with 1 Plasma Cannon and 1 Plasma Gun)



    Ravenwing Squad (3 Bikes)






    Equipment



    captain with power sword, combi-plasma, iron halo.



    librarian with bolt pistol and force sword



    combat squad sarge with plasma pistol and chainsword, 2 plasma gun, 7 bolter



    death wing sarge with power sword and storm bolter, 1 assult cannon and 1 chain fist,others 3 power fist



    raven wing sarge with chain sword, one bike with plasma, one with pisotl, all twin link bolter



    they all have frag and krak grenades



    Chaos



    Lord (In Power Armor)



    Chaos Dreadnought (With Twin Linked Melta and DCCW)



    Chosen (6 strong, with Power Maul, Power Fist and Lightning Claw)



    Cultists (20 strong, half with close combat weapon and pistol, the other half with assault rifle)








    Equipment



    Lord with power sword and plasma pistol



    dreadnought ( the name in Chinese is something like hell beast, but I
    assume it's dread from rumors)


    with multi-melta and power fist(
    dreadnought fist?)



    chosen champion with power maul , 1 lightning claw, 1 power fist, 1 power axe, 2 close combat weapon



    cultist leader with 2 ccw, 1 flamer, 8 with ccw and auto pistol



    cultist 2 leader with shotgun and ccw, 1 heavy stubber, 8 autogun




    Da man nur noch Schnellschüsse hat wenn man sich bewegt hat (zumindest mit einer der Phalanxen), sind eure Rechnungen eher so lala -.-´
    Die 5/10 Schuss einer Phalanx sind auch nicht so dolle da man ja erst mal was in der Flanke haben muss. Dazu muss man meistens recht nah ran und im Nahkampf ist ne Geisterbarke auch gleich Matsch.
    Lieber hinter einem Kriegertrupp hergurken da sie so immerhin auf 24" noch normal Feuern können und einen Trupp Kryptomaneten der Zerstörung (oder andere) ins Fahrzeug um mit ihnen auf Fahrzeuge zu ballern.
    Barke bastelt halt neue Necrons wenns klappt.


    Fahrezeuge (Flieger ausgenommen) sind imo um einiges schlechter geworden als in der letzten Edi. Denke es wird wieder ein sehr Infanterie lastiges Game werden.
    Gerade durch die Regeln, Aussteigen nur wenn das Fahrzeug max 6" gefahren ist und nicht mehr angreifen nach dem Aussteigen selbst wenn sich das Teil nicht mal bewegt hat ist ziemlich übel.


    Trotz allem sind die neuen Regln meiner Meinung nach um längen besser als die alten :] Freu mich schon auf das erste Game mit ihnen.

    Mag sein, vielleicht auch nicht, sind für mich solange Gerüchte bis ich das Buch in den Händen halte und ein Verschreiber wie skyhammer oder fire ist im 40k Universum wirklich keine Kunst, hammer und sky kommen nicht nur einmal vor ;)
    Soll es sein wie es ist Gerüchte halt ;)
    Der Kerl hat einen 2ten Thread aufgemacht hier die ersten Posts von ihm


    MORALE CHECKS: same as 5th edition, forced at
    25% shooting casualty's or by losing combat. also when losing combat you
    get a -1 modifier to your leader ship by however many wounds you lost
    by.




    YOU MAY REGROUP IF 25% OF THE UNIT OR MORE IS STILL ALIVE




    TERRAIN:




    lots here, first.




    BUILDING DAMAGE TABLE (D6 EFFECT)




    1 - building breached it suffers -1 to armour on all facings.


    2 - tremor - the building shudders making units inside only able to
    sanp fire for the following turn, additionally if they try to disembark
    from the building they may only disembark 3 inches rather then the
    normal 6.


    3- partial collapse - the unit suffers d6 s6 ap- hits with no cover saves allowed.


    4- structural collapse - same effect as above except 2d6 hits instead of just 1d6


    5- catastrophice breach - reduce the building armour value by d3 on all sides


    6 - the unit takes 4d6 s6 ap- hits, has to make an emergency disembark,
    if the unit cannot disembark it is destroyed. the building is classed as
    a ruin.


    7- the building is utterly destroyed, the unit inside suffer 4d6 s6 hits
    with no ap, they then must emergency disembark as above, if they cant
    they die ect. and the building is treated as impassable terrain for the
    rest of the game, also any unit within d6 suffers s4 ap- hits, the
    amount of hits is how many models are in the unit that is hit 'OUCH'




    BATTLEFIELD DEBRIE




    amunition dumps - any unit withing 2 inches is allowed to reroll failed to hit rolls with shooting.


    barricades and walls - 4+ cover save if they are behind it.


    comms relay - any player with an unengaded model within 2 inches of a
    comms relay can reroll reserve rolls, it also offers a 5+ cover save if
    your behind it


    defence lines- any unit that goes to ground behind defence lines gains +2 to cover instead of the usual +1




    there is another 10+ to many to list.




    FORTIFICATIONS YOU MAY PURCHASE AS PART OF YOUR FOC




    skyshield landing pad - 75 points


    eagies defence lines - 50 points + weapons


    imperial bastion - 75 points + weapons


    fortress of redemption - 220 points + weapons




    THAT IS IT, sorry xenos players. though you could make your own buildings and just use the above fortifications rules.




    PSYCHIC POWERS




    3 types, blessings, malediction, and conjuration.


    lots here will come back to it once iv read through it




    FLYERS




    zooming, must move 18'' - 36'', if it moves under 18 it is counted as
    destroyed, any units shooting at a zooming flyer have to resolve there
    to hit rolls as snap shots. flyers cannot be tank shocked OR tank shock
    themselves. you have to be zooming with a flier to gain the 'jink'
    special rules (5+ cover save)




    ZOOMING FLYERS CANNOT BE ASSAULTED :O op much




    flyers may only shoot 2 missiles per turn, looking at you storm ravens




    flyers MUST begin the game in reserve






    JUMP PACKS AND JET PACKS




    both count your models as having the bulky special rule.




    jet packs move 2d6 in the assault phase instead of assaulting (if you wish)




    jetpacks count as relentless




    SPECIAL RULES




    acute senses - reroll outflank rolls


    and they shall know no fear - as 5th edition for marines


    armourbane - 2d6 armour pen in close combat against vehicles


    blind - any unit hit buy a model or unit with this special rule must
    take an initiative test. if it fails they are reduced to ws and bs 1
    till there next turn.


    eternal warrior - same as 5th


    daemon - gains the fear rule and has a 5+ invuln


    fear - if in base contact with a unit or model with fear you must take a
    morale check, if failed reduces the opponents weaponskill to 1 for the
    rest of the tunr


    fearess - as it is in 5th


    feel no pain - +5


    fleet - reroll run and charge move distnaces


    fleshbane - always wounds on 2+ in CC


    crusader- adds d3 to sweaping andvance move and rolls an extra diece for running allowing you to choose the highest result


    furious charge - recieves +1 attack when charging into close combat, if disorderly charged you gain no benefit


    gets hot - same as 5th


    hammer of wrath - when the model charges into base contact, it gains one attack at initiative 10 (strength is unmodified)


    jink - if a model moves flat out or turbo boosts it gains a 4+ cover save till the end of your opponents turn


    monster hunter - rerolls all failed to wound and hit rolls against monstrous creatures


    it will not die - roll a d6 on a 5+ the model ragains one wound (rolled for at the end of your turn)


    POISONED - SAME AS 5TH


    rage - +2 attacks for charging


    shred - rerolls cc to wound in combat


    shrouded - + 2 to cover save


    skilled rider - +1 to jink save


    relentless - same as 5th


    night vision - ignore the effects of nightfighting


    night fighting - same as 5th


    smash - reroll armour pen rolls, half attacks, gains double strength, ap 2


    slow and purposeful - same as 5th


    skyfire - shoots at nomral bs when targeting, flyers, skimmers, and flyig monstrous creatures.


    splitfire - leadership test, if passed, one model may shoot at a different target to the rest of the unit


    NIGHT FIGHTING




    while night fighting rules are in effect, the distance to your target
    becomes very important - the darkness makes it very difficult to aquire
    distant targets. the shooting unit cannot pick a target 36''+ away.
    units between 24 and 36'' are counted as having shrouding special rule,
    units between 12-24 away are instead treated as having the stealth USR,
    units less then 12'' away can be shot at nomrally. for the purposes of
    scattering blast markers, a unit over 36'' away can still be hit if it
    scatters from the targetted unit onto them.




    VEHICLES AND ASSAULT


    if a vehicle loses the combat nothing happens, no sweeping advances, pile ins and no consolidation moves are performed.




    PSYCHICH POWERS(just found them)




    TELEKENESIS




    crush - Range 18, s 2d6, ap d6. also, if you roll 11 or 12 for your
    strnght roll, the model hit is auto wounded and if a vehicle is hit it
    is auto penetrated




    shockwave - range 12, s3, ap -, assault d6 with pinning




    gate of infinty - same as codex space marines, except if the librarian does it on his own there is no risk of a model dying.




    objuration mechanicum - a unit within 24'' must reroll to hit and wound
    rolls of a 6, in addition if it is a vehicle or vehicle squadron it
    takes a strnght one haywire hit on each vehicle.




    vortex of doom - same as codex space marines




    TELEPATHY




    dominate - each time the targetted unit (24'' inch range) attempts to
    move, shooot or assault, it must take a leadership test, if the test is
    faile dthe unit does nothing for that phase.




    mental fortitude - a unit falling back within 24'' immidiately regroups
    and gains the fearless special rule for aslong as this power lasts.




    invisibilty - grants a freindly unit with stealth and shrouded special
    rules, enemy models in CC hit at WS 1, also models assaulted by an
    invisible unit gain no benefit from counter attack.




    hallucination - target an enemy unit within 24''. roll d6


    1-2 target unit is auto pinned, unless it would normally pass its morale checks.


    3-4 the unit cannot, shoot, run, or declare blows in CC or assault while the power is in effect


    5-6 every unit in the unit immidiately inflicts a single wound ona
    freindly model from the same unit, using all weapons and strength at
    there disposal.




    puppet master - lets you take over a unit within 24'' and shoot with it for one turn (cannot target your own unit)




    terrify - target recieves no benefit from the fearless special rule and treat all enemies as having the fear special rule.


    SNAP FIRE AND TEMPLATES/BLASTS




    you cannot fire them as nsap fire if the weapon shot is a template or blast




    MISSILE LAUNCHER




    sorry mate, dont see anything for a third type of shot




    FURIOUS CHARGE




    thank you, just double checked, it is + 1 Strenght, my sincerest apologies with this one, my mistake.


    POWER WEAPONS




    If a power weapon just says power weapon and has no addtional rules, use the following:




    maces, and blunt weapons count as power maul


    spears, lances count as power lance


    swords count as power swords


    axes and halberds count as power axes




    power sword - S user, ap 3, melee


    power axe - S+1, AP 2 melee, unwieldly


    power lance - S+1/user AP3/4, melee


    power maul - S+2, AP4, melee




    power lance has 2 profiles, first being on the charge second being i normal combat.

    Antworten eines Besitzers des Regelbuches.


    FORCE WEAPONS?


    force weapons are as follows




    grey knights force weapons are AP3 like power weapons




    force staff - 2+ strength AP4


    force axe - 1+ strenght, AP1, INITATIVE 1.


    force sword - ap 3 normal initative.




    grey knight and units or models with special force weapons do NOT follow this chart and use there codex versions.




    to show what a force weapon type your using, you just look at the model
    and whatever it is modelled with is what you get, no points
    differential.



    STORMRAVEN AND OTHER FLYERS




    flyers eg stormraven/talon, ork bomber, valkyrie, all those flyer based units will now be classed as flyers




    flyers have 2 hull points


    they always have a 5+ cover save and MUST move a minimum of 18 inches
    per turn. they have a rule that allows them to move 18 and shoot up to 4
    weapons per turn. the can also move 24'' which counts as cruising
    speed.


    if they move under 18 inches in a turn they count as wrecked


    any unit shooting at flyer require 6's to hit unless you have the
    skyhammer rule which allows you to hit them with your normal ballistic
    skill.




    NO the stormraven has not been added to vanilla marines


    ASSAULT AFTER DEEPSTRIKING?




    No you may not






    MONSTROUS CREATURES




    no more 2d6 armour pen


    can do a fly over attack same as a necron lord in catacomb comand barge.


    may halve there attacks to double there strength in the assault phase


    can stomp to hit everyone around them


    if they have wings, can fly in movement phase and do a sort of super stomp




    Das waren die Sachen die ich bis jetzt im Thread gefunden habe. Sehr informativ und das wird sicher wahr sein.
    Link zum Threat http://www.lounge.belloflostso…thread.php?t=22683&page=3
    Habs nur bis auf Seite 14 geschafft. Also es könnten noch mehr Antworten auf Fragen drin stehen.



    Grüße Dagorin

    Zu Shurions Regelauflistung wäre noch zu erwähnen das auf Warseer erwähnt wurde das Fnp zwar auf 5+ angehoben wurde anscheinend nun aber
    nur noch durch doppelte Stärke negiert werden kann. Sprich E-Waffen jucken nicht mehr.
    Schnellfeuerwaffen sollen angeblich nicht mehr auf 12" geeicht sein sondern die Reichweite halbieren. Sprich Feuerkrieger 1Schuss auf 30" 2 auf 15".
    Wurde in dem 150 Seiten threat erwähnt, allerdings keine gewähr hierzu ;)
    Was mich ja am meisten Interessiert ist ob man nun wieder angreifen darf wenn man aus Fahrzeugen aussteigt oder sogar nach dem Schocken?


    Hmm freu ich mich auf den kommenden Samstag ^^

    Habe ich im Grunde auch nichts dagegen aber das Marines anscheinend zugriff auf ziemlich viel haben und zB Eldar nur 2 "Lehren" hat ist mal wieder typisch GW.
    Des weiteren sollten sie es nicht übertreiben, da es immerhin einge Völker gibt die sich nicht wirklich gegen diese Dinge wehren können.
    Ich glaub da ist eben ein Tau an meinem Fenster vorbei gerannt "hinterherschau"

    Copy Paste ist hier wirklich furchtbar warum er den Text in der Breite kürzt kA hier nochmal das wichtigste


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    Grüße


    Eben gesehn das die Liste schon im 6 Edi threat steht deshalb sry für den "Doppelpost"

    Eben gesehen und gleich kopiert ;)
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    Ork Meganob with Kombi Shoota-Rokkit Launcha 1 Fig Clampack
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    Ork Flash Git with Targeting Squig 1 Fig Clampack July
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    Ork Big Gun (Kannon) 3 Fig Clampack July 14-Jul-12 21-Jul-12 - $29.75 $35.75
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    Ork Big Gun (Lobba) 3 Fig Clampack July 14-Jul-12 21-Jul-12 - $29.75 $35.75
    Vindicare Assassin with Exitus Rifle 1 Fig Clampack July
    14-Jul-12 21-Jul-12 - $16.00 $19.75
    Arco-flagellants 3 Fig Clampack
    Vindicare Assassin with Exitus Pistol
    Callidus Assassin 1
    Eversor Assassin with Executioner Pistol
    Death Cult Assassins
    Jokaero Weaponsmith
    Crusaders 2 Fig Clampack
    Grey Knights Brother Captain 1 Fig Clampack
    Inquisitor with Inferno Pistol & Power Sword
    Inquisitor with Power Sword and Bolt Pistol
    Grey Knight with Psycannon
    Grey Knight Brotherhood Champion
    Dark Eldar Razorwing Flock
    Dark Eldar Prisoners
    Dark Eldar Beastmaster
    Dark Eldar Clawed Fiend
    Drazhar 1 Fig Clampack
    Dark Eldar Khymerae


    Interessant das die letzten Necron Modelle nachgelegt werden, häte ich persönlich nicht gedacht.



    Grüße Dagorin

    Eben auf Warseer gesehen.


    Soll angeblich im Frühling 2013 erscheinen.



    Ork buggy/half track Dakka/skorcha/rokket plastic (1x box) priced like Necron spyders


    Deffcopters all options plastic (1x box) priced like Necron spyders


    Meganobs all options plastic (5x box) priced like terminators


    Flashgits upgrade finecast (3x clamshell) priced like boneswords


    Cybork upgrade finecast (3x clamshell) priced like boneswords


    Das würde allerdings dem Gerücht das es keine Wellen mehr geben soll wiedersprechen, naja die Zeit wird es zeigen ;)


    Grüße Dagorin

    Da dies ja ein Gerüchteforum ist schmeisse ich eben mal in den Raum was bezüglich der 6ten Edi auf BolS vor kurzem gepostet wurde.
    Finde diese Idee nicht schlecht und deswegen erwähnenswert, es ist allerdings ein GERÜCHT also nicht in Panik geraten etc pp


    Nahkampfwaffen sollen einen DS bekommen. Aufgeführt waren in dem Threat nur drei Stück.


    Kettenfaust DS 1
    E-Faust DS 2
    E-Waffen DS 3


    Dies würde zwar "wieder einmal" Termis besser machen erklärt aber zumindest mal die imo ziemlich bescheuerten bcm combos im Necron
    Codex die alle keinen Rettungswurf haben aber offensichtlich für den Nahkampf ausgelegt sind.
    Des weiteren wäre es ein kleiner Nerf der GK Termis da der Großteil mit E-Waffen rumeiert und zB Monströse Kreaturen für sie (zwar nur ein wenig aber immerhin )mit 2er Rüssi schwerer zu Verwunden wären.
    Da ich meinen Necron Codex eben nicht zur Hand habe, aber in dem Threat gelesen hab das im Nec Dex anscheinend bei den Kriegssensen nicht dabei steht das sie E-Waffen sind sondern nur gesagt wird das sie
    Rüstugen ignorieren oder man keinen gegen sie hat, wäre das im vergleich zu anderen Völkern ein + und entschädigt sogar ein wenig den Wegfall des Rettungswurf ignorieren aus dem letzten Dex.


    Hoffnung hab ich diesbezüglich auch das wenn diese Regel wirklich so kommt das Sturmschild wieder genervt wird.


    Wie gesagt nur ein Gerücht das imo dem Spiel nicht Schaden würde :)


    Grüße Dagorin

    Es stehen einige interessante Sachen auf Warseer ^^
    KA wieviel man davon halten soll aber ich denke mal es ist echt ;)


    Von einer Spieleseite auf Facebook veröffentlicht.


    June Releases -




    49-15 Necron Night Scythe/Doom Scythe


    50-21 Ork Bommer


    48-36 Space Marine Stormtalon Gunship


    89-12 Goblin Shaman


    89-13 Savage Orc Big Boss




    June 12th Release




    Kits $ are


    $45.50 Necron


    $45.50 Ork Bom


    $45.50 SM Stormtalon


    $9.90 GS


    $14.00 SOBB




    Andere Händlerseite hat schon 2 im Sortiment xD


    http://www.totalwargamer.co.uk/ork-blizta-bommer.html
    http://www.totalwargamer.co.uk…e-stormtalon-gunship.html

    Naja nachdem das STK für Zeppeline verloren gegangen ist hat man sich halt doch zu Fliegern herabgelassen -.-´
    Mal ehrlich Junge wo sollten sie den sonst hin? ;)
    Vielleicht werden die Regeln ja so wie die bei Forgeworld (wobei ich das Bezweifel). Die waren soweit ich mich entsinnen kann
    ungefähr so wie ei den FKR.
    Flieger kommt irgendwo aufs Spielfeld rein, Gegner darf drauf schießen, Flieger fliegt in Gerader Linie (so wie er halt ausgerichtet ist) und Ballert
    dabei wild um sich. Der Gegner bekommt -12" auf alle Waffen (sollte darstellen das der Vogel so hoch fliegt).
    Ist allerdings schon ewig her das ich mal danach gespielt habe also keine Gewähr auf den Käs den ich erzähle ;)
    Wurde glaube ich auch nur auf die 6 getroffen...


    Tippe selber ja auf neue Regeln bei denen er auf dem Feld bleibt und man eventuell einen besseren Rettungswurf bekommt um die Geschwindigkeit darzustellen,
    oder das er schwerer zu treffen ist (-auf Bf ).
    Naja die zwei Monate wird ja wohl jeder von uns überleben um es herauszufinden.