Ich denke, die "webstore only"-Produkte werden (spätestens) in der Nacht vom 3. zum 4. Juli verschwinden.
Diskussions-Ecke für aktuelle Gerüchte
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Ein bisschen zusatzinfo von Hastings...
Zitat von Hastings
My current understanding is that in the short term only a few older kits will disappear totally, most kits will be simply repackaged, and a small amount will go DS only.Longer term there are a lot of new kits to come out, so I'd imagine some older kits will then be retired (empire knights I seem to recall being named specifically), and as I am told the new aesthetic is quite different I doubt there'd be much call for some of the older kits anyway. Latest I heard (and I don't hear a lot these days) was that the main push for the opening months will be...... drum roll..... yep Chaos & Humans, so you can probably expect that several of the older kits from these ranges will be the first ones to go, and stay gone. What I find interesting is the amount of terrain I'm hearing is looming.... seems unprecidented especially for WFB, although I also hear that the kits are very modular so many of the tings could be combinations of kits rather than standalone kits in their own right. When the new edition comes into full swing I expect many more kits/ranges will then become much harder to buy, as some ranges I am told will not even go DS only, they'll just
Übersetzung:
Zitat
Soweit ich es verstehe werden ein paar ältere Bausätze ganz verschwinden, die meisten werden neu verpackt, und ein paar werden nur noch über den webstore erhältlich sein.Auf lange sicht kommen viele neue Bausätze raus, die, so vermute ich, nach und nach aktuelle Bausätze ersetzen werden (Imperiale Ritter wurden, wenn ich mich recht entsinne, beim Namen genannt), und mir wurde gesagt dass sich das neue Design stark vom alten unterscheidet; demnach wird die Nachfrage nach den alten Bausätzen relativ gering sein. Das letzte was ich gehört habe, ist, dass der Fokus für die ersten Monate... Trommelwirbel... Chaos und Menschen sein werden - es ist also anzunehmen dass alte Bausätze aus deren Produktreihe als erstes verschwinden werden. Was ich interessant fand, war, dass wohl eine Menge Geländebausätze erscheinen werden. Weit mehr als für Warhammer üblich, wobei die Bausätze natürlich modular sein könnten, und viele Bausätze einfach nur unterschiedliche Kombinationen weniger Gussrahmen sind, anstelle von einzigartigen Bausätzen. Sobald das neue Spiel richtig am Laufen ist, werden viele Bausätze und Miniaturenreihen ersetzt werden, und dementsprechend viel härter zu beschaffen sein, und manche Miniaturenreihen werden nicht mal in den webstore wandern, sondern einfach verschwinden.
Auf die Frage hin wieviele neue Bausätze es geben werde meinte er 30+, aber natürlich nicht auf einmal.
Auf die Frage hin, ob das neue Staatstruppen fürs Imperium und neue Chaoskrieger bedeuten würde:
ZitatIch würde vermuten ja für Staatstruppen, ein miserabler Bausatz und nicht mal annähernd wie das neue Design für Menschen aussehen wird. Keine Ahnung bezüglich Chaoskriegern; sie könnten als einfache ungeteilte Krieger bleiben, aber götterspezifische Truppen werden wohl die Norm werden.
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Ich würde vermuten ja für Staatstruppen, ein miserabler Bausatz und nicht mal annähernd wie das neue Design für Menschen aussehen wird
Google-Translator?Unabhängig davon:
1. Für mich klingt das alles sehr vielversprechend bisher.
Ich bin gespannt, ob es am Ende auch so kommt. Rational betrachtet, hab ich zweifel ob minimale Änderungen das Ziel erreichen können, das GW scheinbar verfolgt.
Egal wie: Die Aussage, dass meine Minis wahrscheinlich weiter nutzbar sind, finde ich schon mal sehr, SEHR positiv.Kryptisch bleibt die Aussage:
ZitatEs werden alle momentan verfügbaren Figuren unterstützt.
Was sind denn nun wirklich die momentan verfügbaren Figuren? Und wie kommen wir auf diese Aussage, wenn der Bericht z.B. vielmehr besagt, dass ...
Zitat· Existing customers will be able to use their current miniature collections and add to them with the Age of Sigmar
2. Danke, j1o9k9e0r & Shurion, dass ihr mich immer so schön auf dem laufenden haltet
3. Wenn der Bericht nun schon hier aufgeschlagen ist, ein Wort zu dem Absatz, der mir aufstößt:
via Rhellion 6-12-2015 (via twitter/twitlonger)
“Good afternoon,
Games Workshop is launching the Age of Sigmar – a completely new system – on July 11th. You can start promoting the Age of Sigmar in your store today!
What is the Age of Sigmar?
· The Age of Sigmar is a brand new system that continues the End Times story
· This system is a great way for new customers to start collecting fantasy miniatures
· Existing customers will be able to use their current miniature collections and add to them with the Age of Sigmar
It is a continuation of the story line, but not going back to the old world. 100% of the models available now will continue to be supported. The audience for this launch is not the dwindling number of Fantasy players, but for EVERYONE including the veterans but with the idea that this isn’t “just” 9th edition which will just loose them more players but a whole new mechanic to draw people in.
They are actually doing trade shows and cons this year to drive interest in the game.
This is a continuation of the story of End Times but NOT the old world. If a model is currently for sale by GW it will be usable in some way.
I don’t have confirmation of the horrible “reality bubbles” rumor, but he (HIS GW REP) is going to ask about it.
I’ll be getting significantly more info the week of the 29th, with the idea of doing a build up event the week of the 4th.”
Die Mail soll offenbar wie eine offizielle Stellungnahme von GW an die Verkäufer aussehen.
Wie erklärt sich dann aber der rot markierte Absatz?
Soll die Marketing Abteilung von GW etwa genau so wenig Ahnung haben, wie wir?
Unwahrscheinlich...Kann mir also jemand erklären, wo die Nachricht herkommt und an wen sie un wirklich gerichtet war?
Irgendwie finde ich das alles seltsam (obwohl ich es ja unbedingt glauben WILL)... :-/ -
Google-Translator?Ende der Bereitschaftsnachtschicht + nur 1 Kaffee bisher. Also fast das gleiche. Es fehlte ein ":" und ein Wort war falsch.
Ich würde vermuten: ja für Staatstruppen, ein miserabler Bausatz der nicht mal annähernd wie das neue Design für Menschen aussehen wird.
Zitat von MiruWas sind denn nun wirklich die momentan verfügbaren Figuren? Und wie kommen wir auf diese Aussage, wenn der Bericht z.B. vielmehr besagt, dass ...
Das ist so ein bisschen wie die Sache mit der Kalbsleberwurst, in der keine Kalbsleber drinnen ist. Grundsätzlich heisst das:
Du kannst deine Miniaturen, die du bislang besitzt, in Age of Sigmar benutzen. Ob alle auf einmal, oder in ihrer aktuellen Form, bleibt abzuwarten. Wie gesagt: Wenn du 50 Speerträger hast, die neue Einheitengrösse aber 5 - 10 ist, kannst du sie trotzdem einsetzen. Dass dir das nichts hilft, ist nebensache.
Die momentan verfügbaren Figuren sind alle, die du aktuell im webstore erstehen kannst. Wie es mit 'zeitweise nicht lieferbar' aussieht, weiß ich leider nicht.
Zitat· Existing customers will be able to use their current miniature collections and add to them with the Age of Sigmar
Diesen Teil kannst du auf zwei arten übersetzen. 1., dass du TROTZ Age of Sigmar weiter deine Miniaturensammlung mit 'alten' Minis vervollständigen kannst, und weiter mit deiner Armee spielen kannst, oder 2. Dass du die Age of Sigmar Miniaturen in deine Warhammerarmee integrieren können wirst. Ich tippe auf letzteres, und auch da erwarte ich einen großen Unterschied zwischen wollen und können.
Ich denke für viele Armeen steht ein komplettes optisches makeover bevor. Hastings hat es für's Imperium schon angedeutet. Das neue Design für Chaos war mit End Times schon zu sehen. Ich denke, du wirst durchaus Warhammer und Age of Sigmar Miniaturen mischen können. Ob du das willst, ist ne ganz andere Sache.Wenn ichdas recht verstehe, wird altes Imperium mit neuen Menschen (wie auch immer die dann heissen) so aussehen, als hättest du eine Armee von Untoten mit den Jungs im Kern und denen hier in der Elite. Es geht. Aber sowohl die technische Qualität wird eine andere sein, als auch das Design. Und ja, ich hab absichtlich Khemri Krieger und Vampirfürsten Elite genommen: Das ist kein Fehler.
Zitat von MiRu3. Wenn der Bericht nun schon hier aufgeschlagen ist, ein Wort zu dem Absatz, der mir aufstößt:
via Rhellion 6-12-2015 (via twitter/twitlonger)
“Good afternoon,
Games Workshop is launching the Age of Sigmar – a completely new system – on July 11th. You can start promoting the Age of Sigmar in your store today!
What is the Age of Sigmar?
· The Age of Sigmar is a brand new system that continues the End Times story
· This system is a great way for new customers to start collecting fantasy miniatures
· Existing customers will be able to use their current miniature collections and add to them with the Age of Sigmar
It is a continuation of the story line, but not going back to the old world. 100% of the models available now will continue to be supported. The audience for this launch is not the dwindling number of Fantasy players, but for EVERYONE including the veterans but with the idea that this isn’t “just” 9th edition which will just loose them more players but a whole new mechanic to draw people in.
They are actually doing trade shows and cons this year to drive interest in the game.
This is a continuation of the story of End Times but NOT the old world. If a model is currently for sale by GW it will be usable in some way.
I don’t have confirmation of the horrible “reality bubbles” rumor, but he (HIS GW REP) is going to ask about it.
I’ll be getting significantly more info the week of the 29th, with the idea of doing a build up event the week of the 4th.”
Die Mail soll offenbar wie eine offizielle Stellungnahme von GW an die Verkäufer aussehen.
Wie erklärt sich dann aber der rot markierte Absatz?
Soll die Marketing Abteilung von GW etwa genau so wenig Ahnung haben, wie wir?
Unwahrscheinlich...Kann mir also jemand erklären, wo die Nachricht herkommt und an wen sie un wirklich gerichtet war?
Irgendwie finde ich das alles seltsam (obwohl ich es ja unbedingt glauben WILL)... :-/Der Teil:
Zitat
“Good afternoon,Games Workshop is launching the Age of Sigmar – a completely new system – on July 11th. You can start promoting the Age of Sigmar in your store today!
What is the Age of Sigmar?
· The Age of Sigmar is a brand new system that continues the End Times story
· This system is a great way for new customers to start collecting fantasy miniatures
· Existing customers will be able to use their current miniature collections and add to them with the Age of Sigmar
liest sich wie ein GW product briefing, die wurden früher (werden bis heute?) als 'Anleitung zum Verkauf' mit neuen releases verschickt, es gibt eine Variante für Einzelhändler, und eine für GWs. Der Rest ist denke ich vom Verfasser der ursprünglichen Nachricht reininterpretiert. Da fehlt einfach ein zweites ".
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Wenn ichdas recht verstehe, wird altes Imperium mit neuen Menschen (wie auch immer die dann heissen) so aussehen, als hättest du eine Armee von Untoten mit den Jungs im Kern und denen hier in der Elite
Och du, ich find dass passt ganz schön gut *klugscheiß*
Aber ich glaube ich weiß, was du meinst.Ende der Bereitschaftsnachtschicht + nur 1 Kaffee bisher. Also fast das gleiche. Es fehlte ein ":" und ein Wort war falsch.
Dafür finde ich die Leistung wiederum erstaunlich.
Mit nur einer Tasse Kaffee läge ich sabbernd auf der Tastatur und würde mit meinem Gesicht Textblöcke schießen...· Existing customers will be able to use their current miniature collections and add to them with the Age of Sigmar
Das ist es, worauf ich raus wollte.
Also 1. ist festzuhalten: Ich sehe das wie du. M.E. gehen die neuen Figuren richtung Multiple Lebenspunkte und multiple Attacken.
Ein Weißer Löwe ist halt nicht mehr soooo cool, wenn ein Blight King vor ihm steht. Die Minis werden stärker und Tougher pro mini. Damit werden die neuen Minis den alten natürlich überlegen sein. Aber man kann ja proxen Vielleicht sind meine Weißen Löwen dann in AoS keine weißen Löwen, sondern nur komisch angezogene "Elfischederbaufsmaulhautruppen".. oder so.2., und da spielt die Musik, wurde hier, m.E., interpretiert, dass der Absatz so zu verstehen wäre als würde GW irgendwelche Minis einstampfen. Das wird natürlich über kurz oder lang passieren, nur ist das aber imho nicht die Ausage von dem Artikel.
Der sagt statt dessen viel mehr, dass man SEINE Minis weiter verwenden kann (auch beim "können =/= wollen" gebe ich dir recht). Die, die man HAT. Da steht nix von Konsequenzen, die GW zieht.
Viehlmehr ist es doch so, dass GW alle Bücher etc. aus den Regalen geräumt hat aber explizit keine Minis aus den Regalen entfernt hat.Das wollte ich nur mal in die Runde werfen.
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Also 1. ist festzuhalten: Ich sehe das wie du. M.E. gehen die neuen Figuren richtung Multiple Lebenspunkte und multiple Attacken.
Ein Weißer Löwe ist halt nicht mehr soooo cool, wenn ein Blight King vor ihm steht. Die Minis werden stärker und Tougher pro mini. Damit werden die neuen Minis den alten natürlich überlegen sein. Aber man kann ja proxen Vielleicht sind meine Weißen Löwen dann in AoS keine weißen Löwen, sondern nur komisch angezogene "Elfischederbaufsmaulhautruppen".. oder so.2., und da spielt die Musik, wurde hier, m.E., interpretiert, dass der Absatz so zu verstehen wäre als würde GW irgendwelche Minis einstampfen. Das wird natürlich über kurz oder lang passieren, nur ist das aber imho nicht die Ausage von dem Artikel.
Der sagt statt dessen viel mehr, dass man SEINE Minis weiter verwenden kann (auch beim "können =/= wollen" gebe ich dir recht). Die, die man HAT. Da steht nix von Konsequenzen, die GW zieht.
Viehlmehr ist es doch so, dass GW alle Bücher etc. aus den Regalen geräumt hat aber explizit keine Minis aus den Regalen entfernt hat.Das wollte ich nur mal in die Runde werfen.
1. Ich glaube gar nicht mal dass es nur multiple Lebenspunkte infanterie geben wird, im Gegenteil. Ich denke es wird schon noch neue, normale Infanterie geben. Bei Chaos passen die unaufhaltsamen riesenkerle eben sehr gut ins Konzept. Ich kann mir gut vorstellen dass andere, große infanterie ebenfalls aufgewertet wird.
2. Wie bereits mehrfach erwähnt, Miniaturen zurückrufen und shreddern ist extrem kostenaufwendig. Einfacher ist es, sie im regal stehen zu lassen, hoffen, dass sie jemand kauft, sie prinzipiell für AoS nutzbar machen, und den Fokus ganz auf das neue Spiel und neue Spieler legen. GW wird ein paar tolle Promoaufnahmen von Alten Figuren bei AoS machen, aber das wars. Das ist der bei weitem einfachste Weg. Zu erwarten, dass sie eine riesen rückrufaktion wie beim Metall machen, war seltsam. Wieso sollten sie das machen?
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Bei Chaos passen die unaufhaltsamen riesenkerle eben sehr gut ins Konzept.
Wobei das System ja nun leichter werden soll. Könnte mir auch vorstellen das so was einheitlich geregelt wird. -
Wobei das System ja nun leichter werden soll. Könnte mir auch vorstellen das so was einheitlich geregelt wird.Ich kann mir ehrlich gesagt nicht vorstellen dass es leichter als 40k wird. Irgend wie muss man es auch für Veteranen ansprechend machen. Aber natürlich kann das sein.
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Ich kann mir ehrlich gesagt nicht vorstellen dass es leichter als 40k wird. Irgend wie muss man es auch für Veteranen ansprechend machen. Aber natürlich kann das sein.
Ich denke, freiere Skalierbarkeit (ohne sich, wie auch hier im Forum, anhören zu müssen, "500 Punkte sind zu unausgewogen und strategisch zu rudimentär. Du brauchst mindestens 1000 Punkte.") würde schon einen großen Unterschied ausmachen.Oder nicht? (War doch die "Einstiegsschwelle" immer so unüberwindbar hoch.)
(Ich kann mich noch an mein erstes Spiel erinnern. Uns hat zum Glück keiner angemotzt, dass wir diverse Auflagen nicht erfüllen würden. Spaß hatten wir trotzdem. Und von da an ging es erst so richtig los... )
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Uns hat zum Glück keiner angemotzt, dass wir diverse Auflagen nicht erfüllen würden
Ihr habt euch wahrscheinlich auch nicht vorher in einem Foum informiert.
Ich hab auch nicht das Gefühl das man hier angemotzt wird. Aber wenn man länger spielt, wird man regelfester und achtet wohl auch mehr drauf. Und es stimmt schon. Wenn man regulär spielen mag sind 500 Punkte leider bei einigen Armeen knapp.
Das Leute sich hier erstmal über die normalen Regeln unterhalten ist doch kein Wunder....
Ich hab bei meinem ersten Spiel auch unbewusst eine illegale Liste gespielt und das auch schon bei anderen gesehen. War nie ein Drama..... Die meisten Spieler wollen allerdings einen festen Rahmen. Einige nehmen die Standart-Regeln, andere (hier eher die Foren-User) bevorzugen weitere Einschränkungen.Genau da liegt aber das Problem. Wer kann schon von sich behaupten er habe das Spel von Anfang an verstanden, bzw richtig gemacht? Oder wer spielt so oft, das ihm nach de Spiel nicht einfallen würde, eine bestimmte Situation falsch abgehandelt zu haben? Muß ja nicht heißen, dass das ein Drama ist, aber ist es noch sinnvoll?
Ich denke Warhammer ist in der Tat etwas zu kompolex, auch wenn das einen Teil des Reizes ausmacht.Modellmäßig stellt sowieso nur GW Ansprüche und auch die nur, wenn man bei denen spielen mag. Ich konnte keine Armee aus dem Boden stampfen und hab eine ganze Weile Figuren geliehen oder gar geproxt.
Am Ende ist das Spiel immer nur so gut/lustig wie die Spieler. Das Regelknoten machts einem aber echt nicht leicht.
Eine Einsteigerfreundlichere Fassung kann sicher nicht schaden. Ich hatte keinen Streß wegen meiner Fehler, aber die Mühe macht sich sicher nicht jeder so ein Spiel zu lernen.
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Ihr habt euch wahrscheinlich auch nicht vorher in einem Foum informiert.
Sowas gab es damals (in der Form) noch nicht.
Ich hab auch nicht das Gefühl das man hier angemotzt wird.
Ich auch nicht. (Aber das sagt ja auch keiner.)
Aber wenn man länger spielt, wird man regelfester und achtet wohl auch mehr drauf.
Ja, genau. Nur am Anfang ist das nicht ganz so wichtig. Man will erstmal ein Gefühl für das Ganze bekommen. "Was ist denn das? Was kann es? Ist das stark? Haut das rein?"
Uns war zum Beispiel "Strategie" völlig egal. Bei einem Scharmützel (von unter 500 Punkten) halten einfach alle drauf und schauen, wer zum Schluss noch steht. (Da entscheiden eher die Würfel als Alles andere. Und das war auch ein gutes Gefühl so.)
Saga funktioniert im Grund nicht anders. (... hat allerdings ein abgefahrenes Würfel- und Kombinations-System.) Es gibt mittlerweile viele Systeme, die schnell wachsen (auch Aufgrund der Einfachheit und geringen "Investitionsanforderungen", wozu ich Geld, Zeit, Nerven, Geduld, Talent und Vieles andere zähle...) und von denen sich GW eventuell etwas abschauen konnte.
Die meisten Spieler wollen allerdings einen festen Rahmen.
Sobald man versteht was das überhaupt bedeutet, ja. Auf jeden Fall gern.
Einige nehmen die Standart-Regeln, andere (hier eher die Foren-User) bevorzugen weitere Einschränkungen.
Ohne die Standard Regeln zu kennen bzw. zu beherrschen, weiß man die Errungenschaften der erweiterten Regel- und Beschränkungssysteme (mMn.) gar nicht richtig zu schätzen. Man sollte erst erfahren wie es tatsächlich ist, bevor man sich dagegen entscheidet. Also auch hier wieder: Mit der Erfahrung kommt auch der Rest. (Verständnis, Detailgenauigkeit, Pedanterie, Hingabe, etc. pp.)
Ich hatte keinen Streß wegen meiner Fehler, aber die Mühe macht sich sicher nicht jeder so ein Spiel zu lernen.
Wenn's so läuft wie ich denke, wird das auch gar nicht mehr nötig sein.
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Gerade in der Tabletopwelt gelesen:
SinaLeipniz (deutscher User; neuer Account) auf Dakka:
"No, no, no. No square bases, no rank and file, no two game systems.
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I had the chance to look thoroughly through the proper Age of Sigmar rulebook (the one that consists of three books) yesterday evening. Spent my time with the three books and ignored the novel in favour of the real interesting things. So I cannot fill in the blanks there. But maybe I have the opportunity to look at the rulebook and novel again and hopefully the age of sigmar box, too. But now I have a way clearer picture what’s coming and I’d like to share with you because I am very (!!!) excited, but I cannot provide any photos for obvious reasons. So if you don’t believe me, I don’t blame you. But please don’t attack me personally.
- Title of the rulebook is: Age of Sigmar: a Warhammer strategy game
- first the basics (most of which are already known):
- full fledged rule system; no skirmish game - meaning not restricted to low miniature count: 50 models on average, way lower possible, in general you use units but you can field an army consisting of only single models
- everything is on round or oval bases (there paragraph that explicitly allows legacy and diorama bases, though);
- 2 books: the rules (rules and scenarios) and compendium (pictures, unit cards and fluff)
- there are unit cards for every (as far as I can see) old unit in the second book, including warhammer forge models and most or all special characters. Some units get the full treatment with a small fluff text, pictures of the actual miniatures and rules, some units get only rules with nothing more.
- all new rules with complete new mechanics: think not of 40k 2nd -> 3rd but Warhammer 8th -> Bloodbowl, very compact and fast paced, huge emphasis on individual champions, magic and gods (don’t know how powerful, but these have the most rule pages)
- no photos (and no artworks except some very generic drawings) of new miniatures except a couple chaos and human miniatures that are very likely from the Age of Sigmar box.
- all the races are in, but some are clearly favored. There are few pictures of beastmen and lizardmen for example and some units like steamtanks, gunpowder units (Skaven and new-dwarfs use them still), etc. can only be fielded as mercenaries from a different world or summoned units (in case of most special characters, there is even a picture of a Teclis painted in ghost colors)
- the tech level is between and ancient roman empire and early medieval times, lots of nomadic barbarian tribes, etc. But judging by to the age of sigmar miniatures the armour design draws only a little bit from history and is has a very stylized high-fantasy design instead
- there are lots of different people, races, gods and lots of different alliances. The world is a lot more open minded than the old one, Empire-Orc Alliance would be unthinkable, but a human-waaghkin force is nothing unusual in this settingArmy building
- you pick one or more gods that determine the theurgic or magic schools (don’t know what the difference is, sorry) you can use and how your champions get power-ups during the game. You can take several gods, but they have to be from the same pantheon - so no nurgle-sigmar armies, but Nagash-Morr is possible.Then you choose whichever unit you want - from every race. There is no limit as far as I can tell.
- The only mechanic that I have spotted that limits the useful choices somehow is that most spells and special rules only affect units with certain traits, the powers of Grimgor (magic and gods are always connected, each lore has a patron god that grants the power) affects only mortals or enemy units in the proximity of mortals.
- There are only rules for one pantheon in the rule book, all the other gods and pantheons are only mentioned in the fluff
- Guardians of Regalia, a conglomerate native spirits and gods and lately some new gods, the incarnates Grimgor, Gelt and Nagash, there are thousand of gods and their relevance changes over time and in different regions, but there are seven big gods that have seven schools of magic associated with them and have rules in the book
- Geshemet or Gesheket or something like this (male and female, fertility, natural disaster) is the head of the pantheon, the other six gods are dual pair of good and evil:
two death gods: Nagahs and Morr
two smith and labour gods: Hashut and Gelt
two war gods: Grimgor and Myrmidia
- five other pantheon get a page of fluff each, and additional minor pantheons/deities are mentioned in the fluff. The big five are Chaos, Sigmar, Cuth’adai (elven gods), Exoatl (old ones) and the triumvi-rats (Horned Rat + 2 more)
- all characters can earn favor of their gods and get promoted just like the chaos champions until they reach apotheosis, this is also a huge mechanic in the game + you can field gods or at least their avatars, but only three incarnates have rules in the bookRules
- there is only one ruleset (don’t know what is in the AoS box, but in the book there is no distinction between skirmish mode and battle mode or something like this)
- rules have nothing to do with the old warhammer rules,
- profile is: Melee, Range, Might, Armour, Initiative, Resolve, Wounds, values from 1-6, lower is better
- simple turn sequence: initiative -> player 1 unit 1 moves, shoots, casts -> p1 unit 2 moves, shoots, casts -> ... -> player 2 moves, shoots, casts -> melee
- players roll always against each other, for example Melee vs Initiative and Range vs Initiative, Might vs Armour
- units regenerate all lost wounds at the end of the phase
- both sides in a melee fight simultaneously, winner can roll to fight instantaneously another round until one side is extinct or one side chooses to break from the combat
- there is no moral system or combat resolution whatsoever, but unit can be bounced back
- units use a 1” 40k formation without any facing
- magic spells are all one-use only, when you use it, you have to discard the card
- you can collect ascension points throughout the game and spend the point to buff your champions, mechanic depends on your god(s)
- unit costs points as before, you are not allowed to field multiple units of the same kind unless the former unit have full strength - there are all kinds of unit sizes from 1-3 to 3-15 (that’s the highest I have seen), but you can field lots of different 1-man units
- you don’t buy champions, a set number of models are automatically upgraded to champions, but you cannot exceed the limit
- there are rules for different weapons, magic items, war engines, monsters, special rules, etc and a large section for scenarios and terrain, larger than the actual rulesSetting
game is set on world Regalia that is connected with other young realms through portals of the old ones. Young realms are realms that were populated by the old creators and were guided on similar historical paths. They were untouched by chaos but this has changed since the arrival of sigmar (as a new faith) and archaon (as an actual emissary in flesh and blood)there is no explanation (or just a brief one so that I have missed it) how this all came to be, just a description of the history of Regalia (and to a lesser extent some neighbouring realms)
On Regalia is dominated by hundreds of human kingdoms. Fast travel is possible through a number of stone circles that allows mages to open portal from one to another and a system of streams and seas under the earth that can be navigated by ship. There were a long period of peace curated by the Exoatl (Old Ones) that watched over the world from the North and Southpole. But then suddenly new faiths arrived, lots of human tribes started to pray to Sigmar and to conquer their neighbouring kingdoms. These lands are each independent, but are united in their faith to Sigmar. The history ends with the conquering of the Worlds Edge mountains and the crowning of the first emperor. At the same time, the first agents of Chaos arrived and began to corrupt the native people. A part of the Waaghkins rebelled against the old ones in favour of new gods, the Skaven arrived the first time, and in the south and east a death cult began to spread. The world is in turmoil. There are lots of unfinished story hooks so I think the story will be continued, but that might be wishful thinking.
humans are the majority in this world and they have kingdom and tribes everywhere, most of the known earth-inspired regions like cathay are there, but they are not described as fully flegded feudal nations but constantly changing petty empires and nomadic people ruled by warlords and champions of the gods. there are two factions of humans, the worshippers of sigmar and the polytheistic rest, both are not monocultural, but have different skin colors and cultures. Women fight beside men!
The dominion of sigmar is special, because they are the only ones that are reluctant to allow any other race than humans. They have only one god and their goal is to destroy all other gods and conquer their domains - for the greater good of the world of course. This has nothing in common with the Empire of the old world, except the heraldry, griffons are still en vogue. All tribes and city states and kingdoms are independent, the only common ground is their faith, the emperor is only a warlord with the purpose to expands the dominion towards the east. There a still knightly orders, zealots, witchhunters - so they retain some of their medieval flair but there are no state troops. There is no gunpowder, except from some dwarven imports, but they are known for using large warwaggons on their trek to the east. Kislec, Estalia, Araby, city states of Bretonnia, Norse and tribes of the Reiklands are part of the dominion. There are also some enclaves scattered across the world that are connected with magic portals
The Skaven arrived on their own on Regalia and are basically the same. Haven’t spent much time on them. They have now three gods called the triumvi-rat …..
Dawikorr (dwarfs) and Inneadim (elfs) have their own realms that are connected with Regalia. The Inneadim have outposts in America.
Dawikorr are only a legend on Regalia and nobody has seen them, but there are legends that they aid whorshippers of Sigmar in peril. They deliver the dominions of Sigmar with artifacts. They live underneath the world Karak Korr and guard the Soul Mill. Dawikorr have rules, so they can be fielded.
The Soul Mill is a huge machinery that allows minor deities to feed on the power of dead spirits or let them reincarnate or serve them as guardian hosts. It was built by the surviving dwarves of the old world on command of the Incarnates on a older machinery of the old ones. The dwarfs guard the soul mill and are aligned with Sigmar after the shattering of the Incarnates, but are under siege of the skaven that have found their way on this world and managed to steal two mighty souls that formed their new gods.
Inneadim whorship the dreamers, gods that have dreamt themselves, basically the elven gods. They live on their own world and protect the dreamchild. Under Araloth they founded enclaves on Regalia in search for the archelves, lost gods of their pantheon. They are a darker take on the elves, nightmare are as much part of their culture then dreams. They use necromancy and the death god Ynnead is at the centre of their pantheon. But they still live in symbiosis with the nature. The artwork shows an elf on a feathered mount, not like a chocobo, but more like a feathered raptor. the artbook shows pictures (and rules) from all existing elf armies.
Skaven and Dawikorr are the only races that use blackpowder, the rest of Regalia is on stuck on an ancient/medieval tech level. The Exoatl use magic techno gear. There is a certain level of anachronistic gear but it is not steampunk but powered by ancient magic. The only steampunk elements are in the Skaven and to a lesser extent the neo-dwarven fluff.
Chaos has no foothold in the north but is anywhere and consists of corrupted tribes and companies from every region of the world. The barbarian theme of the nomadic tribes is more associated with khorne than with chaos as a whole. Beastmen and demons are likely part of their faction because they are described in the same chapter (both in the fluff and unit cards), but demons can be summoned by everyone, so I don’t know for sure. And beastmen have very few pictures, so that’s a bad omen.
Waaghkins: orcs, goblins and are the servants of the old gods and live in a strict caste system, orcs are the manual laborers. There is a new race called nigmos: a tall and slender priest caste. Waaghkins travel the undersea, a system of flooded caverns that connects the whole world, on longboats and do the dirty work for the Exoatl. There is an artwork of the three different kinds of greenskins (no squigs and snotlings mentioned): an ork in very strange armour, very front heavy, textured like a symmetric turtle shell, he wields is an axe with multiple disc shape blades, goblin looked like a viking but has a futuristic looking handgun, the third was taller than a ork, female, slender - probably a nigmo. But in the photos of actual miniatures only show the old orc style. There is a subfaction of waaghkins that changed allegiance from the old gods to grimgor incarnate and are much more ferocious than their cousins.
undeads, deamons and spirits, and guardian hosts are used by every faction of the game, necromancy but not summoning is common in the dominion of Sigmar. The Inneadim are famous for their use of animated constructs. These things are not a big taboo in Regalia. However the most fearsome necromancers are (obviously) employed by the Empire of Nehekhara (which is not a desolate wasteland and has no egyptian vibe but is a rich and green country and feels more babylonian to me) and their death gods. But there is no Undead faction per se anymore. Vampires are called Necrarchs now.
Guardians hosts are troops that were granted by a god from another realm or the realm of the dead. They are living beings and have free will, but were brought to Regalia on the command of a deity.
- Lizardmen are not gone. There is a race called Servants of the Exoatl that guard the pole portals on flying pyramids, but no drawings and no fluff page (other races and tribess get at least half a page). They get unit cards for their old units (which confirms that they are simply lizardmen with a new name), but instead of beautiful pages with pictures like the rest of the bunch they get a simple list in the appendix of the compendium book.
Beastmen get the same lowkey treatment, but ogres get pictures and all, but I cannot say with which pantheon/faction they align. They are mortal, so you can use them in any the guardians of regalia army, but I don’t know if this is a stop gap solution or not.
Age of Sigmar box content:
Extrapolated from the pictures, they are the only new models. If you think you get 3-5 UNITS for each side, you are wrong. you get 10-15 (haven’t counted) CHARACTERS per side. Each model is really individual and it is in no way possible to field the majority of them as a visual coherent unit. It is late and this summary is long as it is, so I make this brief, but I will come back later and add some info on the miniatures. Chaos looks very similar to the old style except the berserkers, the Sigmarite Force is completely different.Missionary Force:
3 Knights of the Order of Sigmars Blood, Roman looking armour but more bulky, leather Bands, swords and teardrop-shaped shields, champion is a woman
a pair of vigilantes: Male and female, leathercloaked, tricorn, 2 hand-crossbows
a hand full of heavy armoured warrior with different weapons and cloaks, almost knightly in appearance but completely over the top bulky, some have eagleshaped helmets
One hooded, chainmail wearing, hammer wielding girl
a bulldog
standard bearer: naked, chains that are hooked into the flesh, very archaic looking
one arabic looking guy with a two-handed scimitar and full armour
one guy in rags that wields a chain that burns at both ends, very impractical lookingChaos Cult:
two outriders, basically chaos barbarians as we know them, but female
~5 berserkers: african looking, no armour, barefeet, clad in cloth stripes, two axes, bald and gaunt looking, not overly muscular, bone chain, both male and female
three pristesses: flowing robes, sacrifical ziggzagged daggers, skullmasks
two armoured harpies with spears and shields, crooked looking, feathered wings
at least five chaos warriors similar in appearance to the old chaos warriors, very dynamic fur cloaks and poses, one of them bigger on a larger base, all male as far as I could see
one large bloodletter, almost twice the size of a human
the leader has armour that looks like a chaos dwarfish, very babylonic, rides a demonwolf, a juggernaut, but with flesh and fur and spikes
some more viking-like infantry but with more chainmail
That’s only a broad description. Every model is highly individual.Sorry for the chaotic nature of the info, I spent the evening writing this in a very fast manner. This is only the tip of the iceberg and I will come back with a little bit more soon - hopefully in a more ordered fashion. If you have a questions or need specifics and a topic, feel free to ask, maybe I remember something of use."
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wow...
Ick froi mir!
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wenn dem so kommt, wirds irgendwie extrem geil
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Klingt irgendwie over the top , weiß nicht wie ich mich gerade fühlen soll , haha.
Story liest sich toll , das regelsystem nicht soooooo aber abwarten und nicht vorverurteilen
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Ich hab zwar kurz drüber gelesen und ein bissl was verstanden und freue mich wenn es den so kommt. Aber wird die News noch irgendwo in deutsch auftauchen?
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Ich weiß auch nicht was ich davon halten soll und was ich glaube nsoll...
Besonders der extrem individuelle Inhalt der Box, inklusive massiver Designveränderungen und die Beschreibung, dass ALLE alten Einheiten und Charaktermodelle in einemextra Buch enthalten sind, klingt doch etwas seltsam... -
Das es ein Startbuch mit allen Truppen geben würde, gab es schon als Gerücht. Das ich nun aber keine klassische Armee mehr führe, weil ich dann lieber Elfen, Menschen und ein paar Dämonen für Gott XY marschieren lasse ist dem GW-Geschäft geschuldet. Kleine Armeen, nur was dem Käufer gefällt und schnellee Spiele-Einstieg...
Ich muss echt überlegen ob ich mit meiner Gruppe Figuren tausche um nach AoS spielen zu können. Vampire scheinen nicht gut weg zu kommen
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Besonders der extrem individuelle Inhalt der Box, inklusive massiver Designveränderungen und die Beschreibung, dass ALLE alten Einheiten und Charaktermodelle in einemextra Buch enthalten sind, klingt doch etwas seltsam...
Wenn Du Dich auf folgenden Absatz beziehst...
Zitat-
there are unit cards for every (as far as I can see) old unit in the second book, including warhammer forge models and most or all special characters. Some units get the full treatment with a small fluff text, pictures of the actual miniatures and rules, some units get only rules with nothing more.... so steht da ja nur "soweit ich das überschauen kann". Also keine Garantie für "ALLE" Einheiten.
Aber warum eigentlich nicht? Im letzten Regelbuch war doch genau so eine Auflistung aller Einheiten (im Bestiarium).